.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سخنی با نمایندگان جدید
قاسم جند
سخنی با نمایندگان جدید

انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي در واپسين روزهاي سال ‪ برگزار شد . مردم غیور ایران با رعايت اصول وپايبندي‌هاي خود و در آزادی کامل نماينده مورد نظرشان را به مجلس فرستادند.

بررسي نتايج انتخابات اخیر مجلس شوراي اسلامي نشان مي‌دهد كه مردم در برخی حوزه های انتخاباتی فارغ از وابستگي هاو جناح بندي‌هاي سياسي ،آراي خود را به کاندیدای مورد نظر خود دادند . داوطلباني كه شاید بعضی از آنها دراصل و نسب هم خطه‌اي و هم محلي و همشهري محسوب نمي شوند .

امروز بر همه واضح و مبرهن است که فارغ از موقعیت جغرافیایی مردمی که در انتخابات شرکت می کنند ، در تمامی حوزه ها آدم‌هاي خوش نام حتی اگر وابستگی حزبی نداشته باشند . شانس يپرورزي دارند و احزاب نيز مي‌تواند در موفقيت آنها كمك نمايد ، اما این کاملا اشتباه است که قدرت و درک سیاسی و اجتماعی مردم را در انتخابات نادیده بگیریم و فکر کنیم آنان به واسطه وابستگی صرف حزبی به نماینده خاص رای می دهند .

اگر چه در برخی مناطق محروم این سرزمین پهناور ، محرومیت و بی توجهی برخی مسئولین تاب و توانی برای مردم نگذاشته است و مردم هر روز از نظر مادی صعیف تر و کم توان تر می شوند و هر روز غول تورم را در جلوی دیدگان خود نظاره گرند و مردم کلان شهر ها نفس هایشان در آلودگی های بی حد اجتماعی و آب و هوایی دیگر عطر فرا رسیدن بهار را متوجه نمی شود ، با این حال همگان عشق ایران را در دل و جان می پرورانند و با این عشق و امید در صندوق های رای حاضر شدند و نشان دادند که اتحاد و همبستگی بی مانند مردم ایران می تواند باعث پیروزی بر مشکلات و پشتیبان مسئولان در لحظات سخت شود .

مردم ایران این اتحاد و همبستگی را در عرصه این انتخابات به عرصه ظهور رساندند . و از طرفی همین مردم در حوزه های مختلف نشان دادند که قهر این مردم فهیم و قدر شناس از نمایندگان سابق که به جای تکیه بر قدرت مردم و رفع مشکلات اجتماعی و اقتصادی آنان ،سعی در نشان دادن وابستگی حزبی خود داشتند و تکیه گاه خود را به جای مردم بر احزابي قرار دادند كه برخی از این احزاب در اکثر مواقع نمي‌توانند حتی يك سخنراني، گردهمايي و راهپيمايي انجام دهد ، موجب شکست این نمایندگان در عرصه انتخابات گشت .

باید ایمان داشته باشیم كه برتري نمايندگان بستگي به عملكرد و ميزان خدمات آنان برای مردم دارد نه به تعلق حزبی آنان و برتري قدرت بين جناح‌ها دردی از دردهاي بی شمار مردم دوا نمي‌كند.

نماینده منتخب بدان که نماینده پارلمان در کشوری هستی که به اندازه تاریخ قدمت دارد ، هر چند ایران در دهه های اخیر به واسطه عوامل مختلف همچو ن جنگ تحمیلی و تحریم و ... پيشرفت قابل چنداني در مقایسه با دیگر کشورهای مجاور نداشته است اما این دلیل نمی شود که مردم مشکلات اقتصادی و اجتماعی خود را به فراموشی بسپارند و نمایندگان منتخب تلاشی مضاعف جهت رفع آن نکنند ، این کمترین قدرشناسی هست که کسانی که بر صندلی های مجلس تکیه می زنند در مقابل بزرگ منشی مردم ایران باید انجام دهند .

نماینده منتخب بدان که مردم ایران فارغ از عواملی نظیر دین و آئین ، نژاد ،سطح سواد ، قومیت ، بظاعت مالی همواره جهت عظمت ایران و ایرانی در انتخابات شرکت کرده و نه تنها در عرصه انتخابات بلکه در عرصه جنگ و دیگر عرصه ها هر جا که نیاز بود با تمام وجود حاضر بود ه و تاثیر گذار بودند و امروز شما باید دین خود را به این مردم فهیم و همیشه پشتیبان نظام و میهن ادا کنید .

نماینده منتخب نباید که گروهی از مردم را به دلیل برخورداری از برخی فاکتورها از گروهی دیگر جدا کنید ، شما نماینده شخص گروه یا حزب نیستید . شما نه تنها نماینده کسانی هستید که به شما رای دادند بلکه نماینده تمام کسانی هستید که در انتخابات شرکت کردند حتی اگر به شما رای ندادند .

نماینده عزیز نباید رای عده خاص و یا کمک های مادی و یا معنوی حزب خاص باعث شود که آنان ادعا و مطالبه امتیازات بیشتر منزلتی را از شما نمایندگان منتخب خود طلب کنند.

نماینده منتخب حال که انتخاب شدی ببین چقدر از برنامه های بعضاً فی البداهه که برای ریشه کنی فقر و کاهش نابرابری اجتماعی دادی قابل اجرا است آیا هنوز هم به آن برنامه ها پایبند هستی ، آیا هنوز هم به فکر اجرای برخی برنامه های مطرح شده در زمان رای گیری که فاقد مبانی نظری قوی و تئوریک بوده و اثرات جانبی و دراز مدت این قبیل برنامه ها سنجیده نمی شود ، هستی .

کاندیدای سابق ، اکنون نماینده یک حوزه یا شهر نیستی بلکه نماینده تمامی ایرانی هستی که در هر جای این مرز و بوم با امید و عشق به میهن زندگی می کنند .

نماینده مجلس باید بدانی که مدافع حقوق همه مردم باشی ، تحت فشار افکار عمومی یا بازی های حزبی و جناحی محرومان حوزه انتخابی خود و جامعه را به فراموشی نسپاری .

و سخن آخر اینکه : آی نماینده که بر صندلی های وکالت مردم تکیه خواهی زد باید بدانی که اگر صدای مردم محروم و دردمند درنمی آید علتش این نیست که آنها دردی ندارند و یا به درد خود راضی هستند ، بلکه آنان هنوز منافع جامعه و مملکت را بر منافع شخصی خود مقدم می دانند . باشد که شما که نماینده این ملت صبور و بزرگ هستید منافع آنان و جامعه را بر منافع خود و حزب خود ترجیح دهید .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 6.365 seconds.